Transportul este responsabilitatea părților
Transportul internațional de mărfuri: competența, drepturile și obligațiile părților.
Fiecare transport internațional de mărfuri implică încheierea unei Aplicații – un acord, sau un contract de servicii de transport și expediere, între client, client și transportator sau companie de expediție.
În acest caz, prin servicii înțelegem livrarea unei mărfuri de grupaj, transportul mărfurilor cu un frigider, precum și alte servicii conexe pe care, de regulă, o firmă de transport și expediție le angajează: căutarea mărfurilor, escorta mărfurilor, consultanță. privind transportul, asigurarea mărfurilor și alte servicii de transport.
Ca în orice altă afacere, la încheierea unui contract, părțile își asumă anumite responsabilități. În primul rând, pentru transportator este livrarea mărfurilor într-o manieră de calitate și la timp, pentru proprietarul mărfii este plata la timp pentru transportul de mărfuri finalizat. Compania de expediție își oferă serviciul, servicii de expediție de marfă.
De regulă, toate aspectele legate de costul transportului și alte condiții pentru livrarea specifică a mărfurilor sunt negociate în prealabil și trebuie incluse în contractul de transport.
Pentru un proprietar de mărfuri care face o comandă pentru transport internațional pentru prima dată, ar fi util să vă familiarizați cu codul de transport al mărfurilor, care precizează în mod clar toate detaliile cooperării dintre client și transportator și indică principalul puncte care trebuie luate în considerare la încheierea unui contract de transport.
Cel mai important lucru pe care clientul trebuie să-l rețină este că contractul este conceput pentru a se asigura că orice comandă de transport internațional de mărfuri decurge fără probleme și fără pretenții din partea ambelor părți.
Condițiile de livrare a mărfurilor și alte acorduri, atunci când sunt susținute legal, munca este întotdeauna mai calmă și mai sigură, având în vedere specificul transportului.
Cu toate acestea, de regulă, clientul este interesat doar de rezultat – că marfa lui este livrată la destinație la timp, motiv pentru care apelează la profesioniști.
De exemplu, un proprietar de mărfuri este puțin probabil să fie interesat dacă transportul mărfii sale a fost consecutiv (când mai mulți transportatori se înlocuiesc între ei folosind același vehicul) sau combinat (transportatorii se înlocuiesc folosind vehicule diferite). Clientul transportatorului nu dorește să înțeleagă cum are loc schimbarea transportului și transportatorului, care sunt obligațiile transportatorului la acceptarea mărfurilor sau cum ar trebui să fie arătată diligența expeditorului și a companiei de expediție.
Dar momente precum responsabilitatea transportatorului, și anume, despăgubiri pentru daune în cazul în care problemele au apărut din vina acestuia; obligatia transportatorului de a livra marfa in termenele stabilite de lege sau de contract; împrejurări în care termenul de livrare este încălcat; răspunderea transportatorului pentru deteriorarea mărfii sau obligația expeditorului de a asigura încărcătura – acest lucru va fi cu adevărat util pentru proprietarul mărfii să știe!
Și toate acestea sunt discutate chiar în momentul acceptării cererii de transport de mărfuri. Desigur, un contract de transport nu leagă doar expeditorul sau transportatorul. Proprietarul mărfii, de exemplu, se obligă, la cererea companiei de expediție, să furnizeze informații cu privire la marfă, precum și informațiile necesare pentru întocmirea documentelor de transport și efectuarea procedurilor vamale și a altor proceduri.
În ceea ce privește mărfurile periculoase, clientul trebuie să atragă atenția expeditorului asupra exactă a naturii și clasei de pericol a mărfurilor și, dacă este cazul, să avertizeze asupra măsurilor de precauție necesare, deoarece în acest caz clientul va fi responsabil pentru pierderi. Daca marfa transportata este foarte scumpa, de la (optzeci de mii de dolari) compania noastra de expeditii ofera o garantie financiara.
Nu are sens să citați întregul cod civil și toate condițiile de transport de mărfuri, așa că, chiar și cu o cunoaștere superficială a acestuia, devine clar că acest cod de legi este destinat unei cooperări favorabile între client, transportator și expeditor. companie. În principiu, vi se va spune despre toate acestea în compania noastră de expediție, atunci când faceți o cerere de livrare a mărfurilor.
Cu toate acestea, nu strică niciodată să ai anumite informații, mai ales dacă plasezi o comandă pentru livrare internațională pentru prima dată.
De asemenea, ar fi util să vă familiarizați cu regulile de organizare a transportului internațional de mărfuri, să acordați atenție condițiilor contractelor și cererilor pentru transportul de mărfuri, cu cât compania de expediere abordează mai responsabilă executarea contractelor, cu atât apar mai puține dezacorduri în timpul transportului. Va fi mai ușor pentru client să evalueze competența transportatorului citind contractul sau cererea de transport al mărfii sale.