Aflați despre costurile de expediere

* - câmp necesar

Documente de transport

Există un număr mare de documente și termeni speciali în domeniul logisticii, al transportului internațional de mărfuri și al expedierii de mărfuri. Cele mai multe dintre ele sunt direct legate de procesul de transport de mărfuri: bunuri, materiale, produse. Vorbim despre documente, fără de care este imposibil să se efectueze transporturi rutiere, feroviare sau aeriene chiar și către o țară vecină, de exemplu, din Moldova în Ucraina, ca să nu mai vorbim de transporturi din UE către țările CSI sau baltice, sau chiar din SUA sau Canada.

Pentru a face acest lucru mai ușor transport de marfă, Noul sistem este conceput pentru a facilita comerțul internațional, pentru a facilita activitatea expeditorilor și transportatorilor de mărfuri și pentru a asigura confortul proprietarilor de mărfuri. Transport internațional de marfă și convențiile vamale elaborează documentația internațională specifică necesară pentru transportul de mărfuri. Cu toate acestea, există documente de transport necesare pentru orice tip de transport de mărfuri și există documente specifice care se aplică unui anumit tip de transport de mărfuri.

O factură este o factură. O factură este o factură utilizată pentru a determina valoarea unui transport, trimisă împreună cu mărfurile și care servește drept dovadă a valorii mărfurilor, ca să spunem așa.

Lista de ambalare. Factura este completată de o listă de ambalare, care este un document care conține o listă de articole de marfă.

Specificații. Un alt document de însoțire este caietul de sarcini, care conține o listă a bunurilor care urmează să fie furnizate, specificând cantitatea pentru fiecare calitate, marcă, cod SA, articol și, dacă este cazul, prețurile, indicatorii de calitate.

Declarația de tranzit T-1. Для importul/exportul de bunuri din UE există două documente principale. Pentru transportul de mărfuri de origine neeuropeană în interiorul UE, se întocmește o declarație de tranzit T-1 pe baza facturii și a listei de ambalare. Această declarație se face la frontiera UE în cazul mărfurilor transportate pe cale rutieră. În cazul transportului aerian sau maritim, formularul T-1 se întocmește direct la aeroport sau în port.

Declarația EX-1. Cu toate acestea, în cazul exporturilor în afara UE, se utilizează un alt document internațional comun, declarația de export EX-1, care se eliberează la exportul mărfurilor. Este o declarație care trebuie să însoțească transportul până la sfârșitul călătoriei sale.
Atunci când un transport părăsește Uniunea Europeană, vama aplică o ștampilă. Declarația de export originală cu ștampila este trimisă expeditorului transportului, ceea ce permite expeditorului să vândă bunurile fără a plăti TVA. În același timp, aceasta permite cumpărătorului bunurilor să evite plata TVA-ului atunci când părăsește Europa.

scrisoarea de trăsură pentru transportul de mărfuri (CMR).
Nota de expediție (CMR) este un document de transport care confirmă existența unui contract de transport rutier de mărfuri între transportator și expeditor. În cazul transportului rutier internațional, acest document trebuie să conțină informațiile prevăzute de Convenția privind contractul de transport rutier internațional de mărfuri (CMR): data expedierii, denumirea mărfurilor care urmează să fie transportate, numele și adresa transportatorului, numele destinatarului, perioada de livrare, costul transportului. Nota de expediție este semnată de transportator și de expeditor. Nota de expediție nu este un titlu de proprietate, nu poate fi avizată, iar mărfurile sunt predate destinatarului menționat în aceasta.

Nota de expediție aeriană. Să vorbim acum despre specificul călătoriei cu avionul, transport maritim и transportul feroviar de marfă. Ce scrisori de trăsură trebuie întocmite în fiecare caz. În transportul aerian se utilizează scrisoarea de trăsură aeriană, al cărei rol este de a dovedi încheierea contractului de transport, acceptarea mărfurilor la transport și condițiile de transport. Nota de trăsură trebuie să conțină numele porturilor aeriene de plecare și de sosire, documentele anexate la scrisoarea de trăsură, valoarea declarată, suma plătită pentru transport și data la care a fost întocmită scrisoarea de trăsură. Cu toate acestea, nu este nici un titlu de proprietate, nici un act de transfer.

Bill of Lading – Bill of Lading. В transport maritim Documentul de transport și documentul de titlu de proprietate este conosamentul sau conosamentul de încărcare. Documentul este utilizat pentru vămuirea și controlul vamal al mărfurilor transportate pe cale maritimă. De regulă, acesta se prezintă în trei exemplare: pentru expeditor, pentru destinatar și pentru proprietarul mărfii.

scrisoarea de trăsură feroviară. Conosamentul feroviar, elaborat prin Convenția internațională privind transportul de marfă, are aceeași funcție. Acesta trebuie să conțină numele stației de destinație și al stațiilor de frontieră, numele mărfii, taxa de transport, valoarea declarată a mărfii. Această scrisoare de trăsură trebuie să fie însoțită de o listă de ambalare și de alte documente de expediere.

Carnet TIR, CARNET TIR. Convenția vamală privind transportul rutier internațional de mărfuri a fost creată pentru a simplifica procedurile vamale pentru mărfurile transportate pe cale rutieră, iar Convenția TIR (TIR) a fost elaborată pentru a permite transportul mărfurilor cu sigilii vamale și sigilii în vehicule și containere prin statele de tranzit. În prezent, statele baltice, Belarus și Moldova au dreptul de a elibera carnete TIR, dar acest document are o dată de expirare. Carnetele TIR, CARNET TIR. utilizate în prezent, sunt destinate transportului de mărfuri prin 7, respectiv 10 state.

Am enumerat doar documentele de bază necesare pentru transportul de mărfuri prin orice mod de transport. În funcție de natura specifică a comenzii dumneavoastră, de tipul de marfă transportată, de locul de încărcare și de livrare, specialiștii noștri vor pregăti documentele necesare.

Calculul costurilor